Categorisering Bosvilla’s start 2019


Categorisering Bosvilla’s start 2019

De onderlinge diversiteit in onderhoudsstaat en uitvoering van de Bosvilla’s is groot. Aanleiding hiertoe is voornamelijk de uiteenlopende bouwperiode, die varieert van 2004 tot 2010. Anderzijds zorgt de restyle ervoor dat het onderscheid verder toeneemt en gasten de ene Bosvilla meer waarderen dan de ander. Reden waarom per 1 januari 2019 zal worden gestart met de categorisering van de Bosvilla’s.


Tijdens de presentatie van de restyleplannen eind vorig jaar is de grote onderlinge diversiteit al genoemd als één van de grote aandachtspunten. Deze diversiteit heeft geleid tot een aantal keuzes die zijn gemaakt binnen het restyleproject. Zo zijn er pakketten samengesteld waarmee gericht (gedeeltelijk) kan worden gerestyled zodat de kwaliteit van de bungalow (gefaseerd) kon worden verhoogd. Om de onderhouds- en uitvoeringsstaat inzichtelijk te maken is gekozen om te werken met een bungalowcategorisering.

 

De verschillende categorieën

Na een grondige inspectie bepaalt de score die uit de inventarisatie komt in welke categorie de Bosvilla valt. De categorisering – A (goed), B (voldoende) en C (ondermaats) – bepaalt uiteindelijk de prioritering in verhuur. Een A-categorie Bosvilla zal als eerste worden verhuurd – tegen in veel gevallen een hogere huurprijs – waarna vervolgens de B- en uiteindelijk de C-Bosvilla’s worden bezet. Op deze manier ontvangen de gasten die als eerste boeken – en in veel gevallen een hoge huurprijs betalen – de beste bungalow. Ook ontvangt de eigenaar van een kwalitatief goede Bosvilla meer huuropbrengst, hetgeen goed onderhoud beloond.

 

De inspectie

De afgelopen periode zijn alle Bosvilla’s geïnspecteerd. Alle bungaloweigenaren waar de inspectie is uitgevoerd worden hiervan per mail op de hoogte gesteld. Zo wordt in de mail de score (in %) genoemd en de daarbij behorende categorisering. In de inspectie is rekening gehouden met een wegingsfactor, die kan variëren per onderdeel. De weging is bepaald o.b.v. de zwaarte die de gast toekent aan het desbetreffende onderdeel. Zo is de staat en het comfort van het meubilair voor onze gasten erg van belang en krijgt die in de inspectie ook een zwaardere weging dan bijvoorbeeld de staat van het tegelwerk.

 

Verbeteren van de bungalow

Door gericht te investeren in uw bungalow kunt u de categorie verhogen. Begin van het nieuwe jaar ontvangt u bericht waarin u kunt aangeven of u een geheel vrijblijvend verbetervoorstel wenst te ontvangen waarin de onderdelen zullen worden benoemd die het meeste bijdragen aan verhoging van de categorisering van uw bungalow.  Na akkoord zal uitvoering worden gepland voor het eerstvolgende onderhoudsmoment.

 

Heeft u vragen over de categorisering? Bezoek ons helpcentrum voor de meest gezochte antwoorden.

 

Helpcentrum

Hoe zit het precies met schade afhandeling of de verhuurafrekening? Alle antwoorden op veelgestelde vragen vindt u terug in ons Helpcentrum.

Vragen over het Helpcentrum? Onze eigenarenservice is op werkdagen te bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur.
Telefonisch: 055 378 1808
Email: service@bungalowpark-hoenderloo.nl

Bezoek het Helpcentrum