Ervaar de Bosvilla restyling...


Bosvilla Restyle; eigentijds en onderscheidend!

Zaterdag 21 oktober hebben wij het Bosvilla Restyle plan gepresenteerd aan de aanwezige Bosvilla eigenaren. Er is gestart met een presentatie, gegeven door de Restyle Commissie die de aanleiding, doelstelling, het plan en de uitvoering heeft toegelicht. Daaropvolgend is de modelbungalow getoond en kon de restyling in levende lijve worden bekeken. De Open Dag is afgesloten met een heerlijke lunch.


De Open Dag is georganiseerd om de Restyling in het echt te kunnen bekijken, maar ook toelichting te geven op de plannen. Zo is duidelijk geworden waarom een restyling zo van belang is en waarom sommige keuzes zijn gemaakt. De Restyle commissie heeft de plannen gepresenteerd en heeft toegelicht waarom deze plannen tot stand zijn gekomen.

 

Aanleiding voor de Restyling

De Bosvilla is toch nog niet zo oud? Die vraag hebben we een aantal keren gehoord tijdens de Open Dag van 21 oktober. Maar wanneer we uitleggen dat 24 Bosvilla’s inmiddels ouder zijn dan 10 jaar en de eerste dateren uit 2004, dus bijna al 14 jaar oud zijn, snappen velen dat het inmiddels tijd is om te vernieuwen. Merkbaar is namelijk dat binnen het type Bosvilla de kwaliteit van inventaris en schilderwerk onderling ver uiteen gaat lopen. Het Restyleplan is tot stand gekomen om die ongelijkheid tegen te gaan en het Bosvilla type weer eenduidig kwalitatief te maken.

 

De aanleiding voor de Restyleplannen

 

Deze ongelijkheid in de staat van de bungalow merken we terug in de gastwaardering. De onderlinge waardering van de Bosvilla’s lopen steeds verder uiteen. Daarbij komt dat de stijl van het interieur wat gedateerd raakt en bij vervanging van het inventaris het van belang is dat de Bosvilla weer onderscheidend wordt gepositioneerd. Het plan geeft duidelijkheid over de stijl en de producten voor de toekomst. Eén van de randvoorwaarden tijdens de planvorming is ook dat de producten geruime tijd leverbaar zijn. Dit biedt de mogelijkheid om de stijl gefaseerd door te voeren.

 

Het plan moet dit bewerkstelligen

 

Voorwaarden voor een geslaagd plan

Het doel van dit plan is om zowel de gastwaardering en huuromzet te verhogen. Dit gebeurt door o.a. in te zetten op meer comfort en een eigentijdse uitstraling. Om het plan te laten slagen is draagvlak onder de eigenaren vereist. Reden waarom de commissie in het leven is geroepen en heeft geadviseerd in de wijze van communicatie, presentatie en inhoud.

 

Taken en verantwoordelijkheden van de commissie

 

Onderdelen en keuzes voor restyling

Er is bij de start van het project goed doordacht uit welke onderdelen de restyling moest gaan bestaan. Daarin is een onderverdeling gemaakt in prioritering en zijn pakketten samengesteld. De pakketten zijn zo samengesteld dat bij uitvoering er een staffelvoordeel geldt en een ruimte geheel gerestyled wordt opgeleverd. Zo bewaken we dat de restyling een eenduidig eindbeeld geeft per ruimte.

De uiteindelijk gekozen hoofd categoriën voor restyling zijn:

  • Meubilair
  • Keuken
  • Stoffering
  • Schilderwerk

Ook heeft de commissie zich gebogen over de stijl. Wat hieruit ook is bevestigd is dat “over smaak niet te twisten valt”. Bij de keuze van de producten is gekeken naar functionaliteit, prijs, kwaliteit en of het past binnen het concept. In dit geval is voornamelijk gekeken naar de wensen en eisen van onze gast. Omdat het hier om (bedrijfsmatige) verhuur gaat is het van belang dat de producten functioneel zijn (d.w.z. goed schoon te houden, goed na te bestellen en lang(er) leverbaar), dat de prijs- kwaliteitverhouding goed is en uiteraard dat het passend is in het totaal. Er zijn een aantal opvallende en onderscheidende keuzes gemaakt. Zo is er specifiek gekozen voor een moderne, comfortabele hoekbank en een donkerder kleurstelling. Benieuwd waarom? Lees hier de toelichting op sommige keuzes.

Eén van de verschillen; deze moderne, comfortabele hoekbank

 

Naast de inhoud is er binnen dit project transparant gewerkt aan de prijsstelling. De uitvoerende organisatie is Holiday Vastgoed B.V. die het inventaris inkoop en levert. Nadat Holiday Vastgoed een projectbegroting heeft overlegd aan de commissie is besloten om een opslag te rekenen van 7%. Door deze opslag zijn de kosten dekkend voor wat betreft de uren voor begeleiding en coördinatie van dit project en kosten voor het ontwikkelen en de hosting van de website.

 

Bosvilla Comfort

De vraag naar luxe blijft toenemen. Zo ligt de standaard binnen het gemiddelde huishouden hoog en wordt verwacht dat een bungalow ook standaard beschikt over een vaatwasser en combioven. Om aan deze vraag te kunnen voldoen is gekozen om een nieuw type te lanceren, genaamd Bosvilla Comfort.

Binnen Roompot Vakantieparken wordt al geruime tijd gewerkt met de aanduiding “Comfort”. Hiervoor is een duidelijk programma van eisen opgesteld waaraan een “Comfort” woning moet voldoen. Deze vereisten hebben wij vertaald in concrete producten. Op de website staan deze producten ook gekenmerkt met het oranje symbool. Een Bosvilla Comfort zal een hogere bezetting en huurprijs realiseren.

 

Bosvilla; eenduidig kwalitatief

Binnen de Bosvilla’s is het onderscheid in de staat van het inventaris groot. Om dit enerzijds inzichtelijk te maken en anderszijds gericht te kunnen aanpakken worden alle Bosvilla’s gecategoriseerd. Na een grondige inspectie bepaalt de score die uit de inventarisatie komt in welke categorie de Bosvilla valt. De eigenaar wordt van de score en categorisering – A (goed), B (voldoende) en C (ondermaats) – op de hoogte gesteld via een uitgebreide rapportage. Indien gewenst kan er gericht een Restyleadvies volgen waarin wordt aangeven welke onderdelen bij vervanging voor verhoging van de categorisering zorg draagt.

De categorisering bepaalt uiteindelijk ook de prioritering in verhuur. Een A-categorie Bosvilla zal als eerste worden verhuurd – tegen in veel gevallen een hogere huurprijs – waarna vervolgens de B- en uiteindelijk de C-Bosvilla’s worden bezet. Op deze manier ontvangen de gasten die als eerste boeken – en in veel gevallen een hoge huurprijs betalen – de beste bungalow. Ook ontvangt de eigenaar van een kwalitatief goede Bosvilla meer huuropbrengst, hetgeen goed onderhoud beloond.

In de hieronder weergegeven figuur geeft A de situatie aan zonder categorisering, waarin de huuropbrengst per object nagenoeg gelijk is. Na categorisering ontstaat onderscheid in huuromzet tussen de A en C categorisering, zoals figuur B weergeeft.

 

Verschil na categorisering

 

Meedoen? De periodes en gratis advies

Per jaar zullen we 3 restyleperiodes zijn. Deze periodes worden vroegtijdig kenbaar gemaakt. De eerste periode loopt van week 2 t/m week 6 in 2018. Inschrijven voor deze periode kan tot 1 november. Inschrijvingen die daarna volgen zullen automatisch worden klaargezet voor de eerstvolgende periode. Op de projectwebsite is alle informatie over de periodes na te lezen.

U kunt op verschillende manieren een keuze maken welke onderdelen u zou willen restylen. Zo kunt u op de projectwebsite, geheel naar eigen smaak en wens, aangeven welke onderdelen u zou willen restylen (bekijk hier de instructievideo). U vraagt eenvoudig een offerte aan die u binnen 48 uur per mail ontvangt. Een andere optie is het kiezen voor het Gratis Restyleadvies. Met het Restyleadvies geven onze adviseurs u kosteloos advies welke onderdelen in uw bungalow bij vervanging verhoging van de verhuurbaarheid zullen opleveren. Na het aanvragen van het advies gaan onze adviseurs uw bungalow inspecteren waarna zij een op maat offerte voor u opstellen. Deze ontvangt u binnen 2 werkdagen na de inventarisatie.

Interesse? Vraag direct het vrijblijvend Restyleadvies aan.

Restyle uw Bosvilla

Kies uit verschillende restyle mogelijkheden om het interieur van uw Bosvilla te vernieuwen. Kies voor het pakket dat u het meeste aanspreekt of voor een gehele restyling tot Bosvilla Comfort!

Stel geheel naar eigen smaak uw eigen restyling samen of vraag Gratis Restyleadvies door één van onze adviseurs. Bekijk de projectwebsite voor meer informatie.

Naar de projectwebsite