Hoe kijken we terug op 2017?


Samen terugblikken op 2017

De jaarwisseling is altijd een mooi moment om terug te blikken op afgelopen jaar. Wat hebben we allemaal gedaan? Graag blikken we samen met u terug op de belangrijkste ontwikkelingen.


 

Parkontwikkelingen 2017

De afgelopen jaren is er merkbaar ingezet op vernieuwing van voorzieningen, bungalows en verdere verbetering van de service & dienstverlening, met als resultaat een aanzienlijke toename van de bezetting en klanttevredenheid. De sector is ontzettend in beweging en vraagt om een actieve aanpak en onderscheidende visie. De consument stelt steeds hogere eisen en kiest voor luxe, comfort en zoekt een unieke beleving. Door de opvallende visie van Bungalowpark Hoenderloo i.c.m. de samenwerking met Roompot Vakanties zijn we in staat onze gast die bijzondere ervaring mee te geven dat resulteert in een hoge terugkom retentie en loyaliteit. Hieronder een korte toelichting op de meest recente ontwikkelingen die hun bijdrage leveren aan de toekomstbestendigheid van Bungalowpark Hoenderloo.

De consument stelt steeds hogere eisen en kiest voor luxe, comfort en zoekt een unieke beleving

Begin van 2017 stonden in het teken van de vernieuwing van de zwembadkuip, kleedruimte en de speelvoorziening. Verbeteringen die het park een enorme boost hebben gegeven en zeer goed zijn ontvangen door onze gasten. Naast deze voorzieningen is (wederom) ingezet op verbetering van het internet in de verhuurbungalows en is het netwerk klaargemaakt om internet ook binnenkort aan te bieden aan niet-verhurende eigenaren.

 

Natuurspeeltuin

 

Door de transitie die we hebben gemaakt naar Roompot merken we een toename van het aantal gezinnen. Reden waarom in samenwerking met Buro Improof het “gezinnen-project” is gestart om de wensen en eisen van deze doelgroep nog beter inzichtelijk te krijgen. Deze doelgroep verwacht een uitgebreid, attractief animatieprogramma. In 2017 is al ingezet op uitbreiding van het aanbod, maar onlangs is – mede naar aanleiding van uitkomsten van dit project – gekozen om de animatie verder te professionaliseren in een eigen afdeling (sport & animatie) voor 2018. Tevens gaf de uitkomst van dit project ons inzicht in de behoeften van deze grootste doelgroep. Zo kwam hier als “quick win” naar voren het gemis aan kindvriendelijke stopcontacten in de bungalows.

 

Onze ambassadeurs

 

Ook in 2017 is weer ingezet op het vergroten van het onderscheidend vermogen van Bungalowpark Hoenderloo. Zo zijn er meerdere edities verschenen van het Fijn!Veluwe magazine, hebben wij in samenwerking met onze partners leuke themaweekenden georganiseerd en hebben we onlangs het nieuwe platform veluwecentrum.nl gelanceerd. Een website vol Veluwse toeristische informatie en activiteiten. En dat viel op, want dit resulteerde in een nominatie voor de Apeldoornse Business Awards.

 

Van Classic naar Villa

De bungalow heeft in de “klantreis” een enorme impact op de daadwerkelijke klanttevredenheid. Om verdere groei te kunnen bewerkstelligen is het om die reden van belang dat het bungalowproduct meegroeit met de markt- en parkontwikkelingen. De grootschalige Classic-renovatie naar Veluwe Villa maken het park eigentijds en aantrekkelijk. Inmiddels zijn er meer dan 60 (deels) gerenoveerd. Door deze aanpak zijn we in staat om het product (de bungalow) te laten aansluiten op de verwachting van de hedendaagse gast en te kunnen (blijven) concurreren met de vele nieuw ontwikkelde parken. Parkveld i.s.m. Holiday Vastgoed investeert aanzienlijk in deze projecten in o.a. de totstandkoming en ontwikkeling van het concept, de presentatie aan bungaloweigenaren en de “één-op-één” acquisitie en begeleiding.

Om bungaloweigenaren gefaseerd mee te kunnen laten profiteren van de vernieuwing is begin maart 2017 het nieuwe bungalowtype “Comfort Classic” gelanceerd. De Comfort Classic is voor veel gasten de “nieuwe standaard”. De onderdelen die hierin zijn opgenomen zijn (nagenoeg) allemaal bruikbaar in het Veluwe Villa concept. Hierdoor wordt een gefaseerde renovatie van Classic tot uiteindelijk Veluwe Villa aantrekkelijker.

Ga voor meer informatie naar de projectsite: veluwevilla.bungalowpark-hoenderloo.nl

 

Eigentijds, met oog voor detail

 

Bosvilla Restyling

Begin 2017 is het Restyle project van de Bosvilla’s gestart. In samenspraak met een commissie, bestaande uit Bosvilla eigenaren is een vernieuwd verhuurconcept gecreëerd. Eigentijds en onderscheidend, dat zijn de sleutelwoorden van het nieuwe concept. Het doel van dit plan is om zowel de gastwaardering en huuromzet te verhogen. Dit gebeurt door o.a. in te zetten op meer comfort en een eigentijdse uitstraling. De eerste Bosvilla’s worden komende week aangepakt en zijn vanaf 9 februari 2018 weer verhuurbaar.

Tevens is met dit Restyleproject een nieuw type gecreëerd, de Bosvilla Comfort. Dit type voldoet aan alle wensen en eisen van de hedendaagse gast en beantwoord de vraag naar luxe en comfort.

Ga voor meer informatie naar de projectsite: bosvilla.bungalowpark-hoenderloo.nl

 

Eigentijds en onderscheidend

 

Automatisering

Vanwege de groei en ontwikkeling is er gekozen voor een integraal nieuw systeem dat meer flexibiliteit biedt voor onze organisatie. De implementatie van dit systeem maakt het mogelijk om de verhuurafrekening per kwartaal te gaan verwerken en verstrekken. Per 1 januari 2018 zal deze wijziging worden doorgevoerd. Dat wil zeggen dat wij alle bungaloweigenaren de mogelijkheid bieden om vanaf 1 januari 2018 per kwartaal af te rekenen. Naast deze wijziging maakt het nieuwe systeem het mogelijk om professionaliteit te verhogen binnen alle afdeling door een integrale informatieoverdracht.

 

Toekomst

Wij kijken terug op een geslaagd 2017. Met een groei van het aantal gasten, een verhoging van onze gasttevredenheid en de vele vernieuwingen die zijn gedaan op het park is 2017 een jaar die een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd aan de verdere toekomstbestendigheid van Bungalowpark Hoenderloo. Maar wij kijken ook positief naar 2018. Mede door de vele parkontwikkelingen voorzien we een verdere groei in bezetting en prijsontwikkeling. Wel zullen we merken dat de consument steeds vaker kiest voor luxe en beleving, hetgeen effect gaat hebben op de bezetting en prijsstelling van onze basic bungalows. Daarnaast zullen wij moeten blijven investeren in vernieuwing en ontwikkeling om concurrerend te kunnen blijven.

 

Focus voor 2018

 

Voor 2018 richt de directie zijn pijlers op het toevoegen van onderscheidend vermogen door de Veluwe centraal te stellen, wordt de programmering verder toegespitst op gezinnen, investeren we verder in automatisering, uitbreiding en verhoging van de kwaliteit van onze accommodaties.

Wij kijken uit om er samen met u een succesvol jaar van te maken.