Preventief onderhoud verhuurbungalows
Verbetervoorstellen uit onderhoud
Vanaf november jl. wordt er door onze technische dienst hard gewerkt aan de uitvoering van het preventief onderhoud in alle verhuurbungalows. Dit om ervoor te zorgen dat de bungalows weer technisch in topconditie zijn wanneer het seizoen aanvangt. Naast regulier onderhoud wordt ook de bungalow beoordeeld op mogelijke verbeteringen. Mochten er verbeteringen zijn geconstateerd volgt een verbetervoorstel.
Binnen het preventief onderhoud wordt iedere bungalow afzonderlijk geinspecteerd m.b.v. een inspectietool op een Ipad. Tijdens deze inspectie wordt de bungalow beoordeeld op mankementen, schades en verbetermogelijkheden. Vervolgens voert onze technische monteur de aangegeven mankementen en de standaard preventieve werkzaamheden uit. De bungaloweigenaar ontvangt een afschrift van de rapportage van de onderhoudsinspectie.
Naast regulier onderhoud biedt de inspectie de ruimte om mogelijke verbeteringen vast te stellen in de bungalow. De genoteerde aanpassingen zorgen voor verdere verbetering van de verhuurbaarheid. Zo wordt er in de inspectie nadrukkelijk gelet op de kwaliteit van de bedden (matrassen), schilderwerk, staat van binnendeuren, (nacht)lampen en uitvoering/aanwezigheid van meubilair. Alle verbetersuggesties worden in lijn met de lopende Restyleprojecten – voor zowel de Classic als de Bosvilla’s – aangeboden.
Binnen de verhuurbungalows van de bungalowtype Classic en Bosvilla is een onderling verschil in de staat van onderhoud en uitvoering merkbaar. Om dit inzichtelijk te maken zullen uiteindelijk alle verhuurbungalows van dat type worden gecategoriseerd. De inspectie bepaalt a.d.h.v. de score in welke categorie de bungalow valt. De categorisering loopt van – A (goed), B (voldoende) en C (ondermaats). De bungaloweigenaar wordt van de score op de hoogte gesteld via een uitgebreide rapportage. Allereerst zal worden gestart met het categoriseren van de Bosvilla bungalows.
In de hieronder weergegeven figuur geeft A de situatie aan zonder categorisering, waarin de huuropbrengst per object nagenoeg gelijk is. Na categorisering ontstaat onderscheid in huuromzet tussen de A en C categorisering, zoals figuur B weergeeft.
De categorisering bepaalt uiteindelijk ook de prioritering in verhuur. Een A-categorie bungalow zal als eerste worden verhuurd – tegen in veel gevallen een hogere huurprijs – waarna vervolgens de B- en uiteindelijk de C-bungalows worden bezet. Op deze manier ontvangen de gasten die als eerste boeken – en in veel gevallen een hoge huurprijs betalen – de beste bungalow. Ook ontvangt de eigenaar van een kwalitatief goede bungalow meer huuropbrengst, hetgeen goed onderhoud en tijdig restylen beloond.
Heeft u vragen over het onderhoud en/of de categorisering van bungalows? Kijk hieronder voor antwoord op de meestgestelde vragen van beide onderwerpen. Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan uw vraag per mail naar service@bungalowpark-hoenderloo.nl.
Kijk hier voor de antwoorden op de veelgestelde vragen over het Preventief onderhoud of over de bungalowcategorisering.