Onderhoudsservices 2022 verhuur

Al het onderhoud overzichtelijk onder elkaar


Onderhoudsservices verhuur 2022

Hierbij informeren wij u over de onderhoudsservices 2022, de beschrijving van de werkzaamheden en de frequentie waarmee de werkzaamheden in 2022 aan uw verhuurbungalow zullen worden uitgevoerd. De vermelding van de prijzen is per jaar inclusief 21% BTW.

Bij een aantal werken is het mogelijk om zelf voor uitvoering zorg te dragen. Werken waarbij dat mogelijk is worden gekenmerkt door een (*) voor de werkomschrijving. Wanneer u een aantal werken zelf wenst uit te voeren verzoeken wij u dit uiterlijk voor 10 december a.s. aan ons kenbaar te maken via het (online) formulier “Aanmelden werkzaamheden eigen beheer 2022”.

 

1. Toezichtcontract (*)

Onderstaand treft u een overzicht aan welke werkzaamheden/diensten – naast de hieronder genoemde werkzaamheden – binnen het toezichtcontract vallen.

  • 1e lijns storingsafhandeling waarbij het vervoer, gebruik van gereedschap, service materiaal en de eerste 15 minuten werk niet separaat in rekening wordt gebracht.
  • Vorstcontroles, het periodiek uitvoeren van controles ter preventie van storm- en regenschade aan de bungalow en bevriezing van leidingen.
  • (pro-actieve) opvolging en berichtgeving bij calamiteiten (bijvoorbeeld gesprongen waterleiding, elektrastoring en/of ruitbreuk).
  • Het profiteren van korting door gecombineerde inkoop van services, diensten en goederen. (waaronder gebouw gebonden diensten en services)
  • Coördinatie, administratie, financiële afwikkeling en kwaliteitscontrole van (onder)aannemers welke bij bovengenoemde werkzaamheden kunnen worden ingeschakeld.
  • (pro-actieve) advisering omtrent gebouw- en exploitatie gebonden onderhouds- en servicevraagstukken.
Werkzaamheden die worden uitgevoerd: 4-pers. Bung.
6,7-pers. bung.
Toezichtcontract €425 €515
Uitvoering (kleine) reparaties PM PM

(*) deze service is in veel gevallen al opgenomen in de verhuurovereenkomst onder artikel 3.1a. Wanneer dit het geval is prefereert de verhuurovereenkomst.

 

2. Preventieve onderhoudsinspectie en kwaliteitscontroles 

Het preventief onderhoud wordt jaarlijks uitgevoerd, in de laagseizoenmaanden, wanneer de bezetting dit toe laat. Het preventief onderhoud bestaat uit standaard werkzaamheden die in iedere bungalow worden uitgevoerd. Zo controleren wij extra op diverse kwetsbare punten, maken wij specifieke onderdelen schoon en/of vervangen we zaken preventief. Dit Preventief Onderhoud (PO) zorgt samen met onze grote- en deelschoonmaken en onze kwaliteitscontroles voor een goed onderhouden en schone bungalow voor onze gasten.

Naast het Preventief Onderhoud wordt er ook meermaals per jaar in uw bungalow een kwaliteitscontrole uitgevoerd. Deze inspectie wordt gedaan met een app, waarmee we de bungalow in zijn geheel opnemen. Zo registreren wij schades, storingen en/of verbetermogelijkheden. Tevens controleren wij de kwaliteit van uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden en worden kleine mankementen direct verholpen. De geregistreerde schades en/of mogelijke verbeteringen in uw bungalow zullen aan u worden voorgelegd middels een verbetervoorstel. Eens per jaar zal ook een inspectie worden gehouden om de bungalow te categoriseren. Voor de Bosvilla typering is per 1 januari 2019 de categorisering in gegaan.

De inspecties worden uitgevoerd binnen het toezichtcontract. Verbruikt materiaal en/of arbeid om storingen o.i.d. te verhelpen worden separaat aan u in rekening gebracht.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Art.  Aantal per jaar 4-pers. Bung. 6,7-pers. bung. Planning
Kwaliteitscontroles >2 Binnen toezichtcontract* Binnen toezichtcontract* PM
Preventieve onderhoudsinspectie 5379 1 Binnen toezichtcontract* Binnen toezichtcontract* Week 45 t/m week 50 2022
Categorisering 1  – Binnen toezichtcontract* Week 47 2022

 

3. (*) Grote schoonmaakwerkzaamheden

Om de schoonmaak van de bungalow gedurende het jaar op constante kwaliteit te kunnen houden wordt er één keer per jaar een deelschoonmaak uitgevoerd en één maal een grote schoonmaak. Hierin wordt extra aandacht geschonken aan onderhoudsgevoelige facetten in de bungalow waaronder sanitair, deuren, meubilair en keuken. Door toename in de bungalowbezetting worden deze werkzaamheden verspreid over het jaar uitgevoerd.

Tenminste om de twee jaar worden de gordijnen gewassen. De gehele set wordt zorgvuldig gewassen en weer opgehangen waarbij kleine reparaties aan zomen en rails direct worden hersteld.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4-pers. Bung.
6,7-pers. bung.
Planning
Grote schoonmaak 1 €157,50
(art. 1806)
€182,50
(art. 1807)
Week 45 t/m 50 2022
Deelschoonmaken 1 €72,50
(art. 1808)
€84,50
(art. 1809)
Week 10 t/m week 14 2023
Gordijnen wassen en kleine reparaties herstellen 1 x 2 jaar €132,00 €132,00 Week 45 2023 t/m week 13 2024

Wassen dekbed / incontinentielaken / kussensloop

(per bungalow afhankelijk van aantal bedden)

PM PM PM PM
TOTAAL €362,00 €399,00  

 

4. Glasbewassing buitenzijde bungalow

De ramen aan de buitenzijde van de bungalow worden vier keer per jaar gewassen. Uitvoering geschiedt op basis van daadwerkelijke vervuiling en/of bezetting van de bungalow. Hierom kan dit afwijken van de planning.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: 4-pers. Bung.
6 pers. bung.
7 pers. bung.
Planning
Ramen zemen buitenzijde (5 keer) €122,50
(art. 5628)
€158,75
(art. 5629)
€122,50
(art. 5627)
Week 10, 20, 27, 38, 51 2022
Ramen zemen binnenzijde (1 keer) €27,50
(art. 7424)
€32,50
(art. 7425)
€27,50
(art. 7426)
Week 27 2022
Ramen zemen schuine raam (4 keer)  –  – €76
(art. 5631)
Week 6, 14, 35, 47 2022
TOTAAL €150,00 €191,25 €226,00

 

5. (*) Houtwerk buitenzijde bungalow

Eens per jaar zal het houtwerk van de gehele bungalow worden gereinigd. Dit enerzijds voor behoud van het schilderwerk en houtwerk, anderzijds uit esthetisch oogpunt.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4-pers. bung.
6-pers. bung.
7 pers. bung.
Planning
Reiniging houtwerk gehele bungalow 1 €63,00
(art. 5633)
€295,00
(art. 1949)
€63,00
(art. 5632)
Week 11 2022
TOTAAL €63,00 €295,00 €63,00  

 

6. C.V. ketel onderhoud + storingsservice

Er is een onderhoudsovereenkomst met een erkend installateur afgesloten welke periodiek preventief de C.V. ketel controleert. Als basis van deze onderhoudsbeurt worden de richtlijnen van de fabrikant gebruikt. Tevens omvat de overeenkomst een 24 uurs storingsdienst waarbij er een maximale responstijd van 4 uur is afgesproken. Binnen deze overeenkomst valt arbeid en materiaal tot €150,– per kalenderjaar. Voor meer informatie en uitsluitingen verwijzen wij u naar onze informatie pagina.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4, 6, 7 pers. bung.
Planning
C.V. onderhoudscontract  (onderhoud & storingsdienst) 1 x p. 2 jaar €104,00
(art. 3664)
Week 45 t/m 50 2022
TOTAAL €104,00  

 

7. Servicekosten internet

Internet (WIFI) wordt kosteloos aangeboden aan onze gasten. Aangezien voor internet een router benodigd is en het intensief is qua onderhoud, versiebeheer en mogelijke storingen bieden wij de bungaloweigenaren het internet aan in abonnementsvorm. In dit abonnement is onderhoud, storingen en ook vervanging van de router opgenomen.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4, 6, 7 pers. bung.
Servicecontract internet 1 €189,00
(art. 5400)
TOTAAL €189,00

 

8. (*) Reiniging dakgoten

Vanwege de bosrijke omgeving is het periodiek reinigen van de dakgoten van essentieel belang. Twee keer per jaar worden deze werkzaamheden uitgevoerd. De luifel bij de entree, het dak van de berging en de dakgoot worden schoongemaakt. Eveneens zullen de goten op maaiveld worden geleegd en wordt het platdak geïnspecteerd.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4-pers. Bung.
4-pers. Bung. met berging 

6 pers. bung.

 

7 pers. bung.

 

Planning
Dakgoten en platdak ledigen 2 €33,00
(art. 6693)
 €42,50
(art. 6694)
 €42,50
(art. 6695)
€47,00
(art. 6692)

Week 10-14 2022

Week 45-46 2022

TOTAAL €66,00 €85,00 €85,00 €94,00  

 

9. Legionella- en keerklepcontrole 

Wettelijk geldt de verplichting om naast een risicoanalyse en legionellabeheersplan jaarlijks in de bungalows een monsteropname te laten verrichten door een gecertificeerd bedrijf. Tevens is een jaarlijkse controle op de werking van de inlaatcombinatie/keerklep van de binneninstallatie verplicht. Naast de uitvoering en begeleiding van deze opname dragen wij zorg voor de registratie ervan en het bij leegstand doorspoelen van de leidingen. Het vervangen van defecten keerkleppen en/of inlaatcombinaties is uitgesloten en zal separaat worden doorbelast evenals hercontroles en/of te nemen maatregelen na signalering van een legionellabesmetting.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4, 6, 7 pers. bung.
Planning
Monsteropname, controle inlaatcombinatie en registratie 1 €42,50
(art. 1939)
Week 45 2022
Doorspoelen (na lange leegstand) PM Binnen toezichtcontract*
TOTAAL €42,50  

 

10. (*) Reiniging en herstel terras

Vanwege de bosrijke omgeving is het jaarlijks reinigen van het terras uit veiligheidsoogpunt en esthetica vereist. Reiniging van de tegels wordt uitgevoerd door de tegels onder gepaste druk schoon te spuiten. Nieuw aangelegde terrassen worden enkel met een reinigingsmiddel behandeld, zonder daarbij gebruik te maken van een hoge druk reiniger.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4 pers. bung.
4 pers. bung. nieuw straatw.
6, 7 pers. bung.
Planning
Reiniging terras
(bestaand straatwerk)
1 €57,50
(art. 1813)
 – €67,50
(art. 1812)
Week 10 t/m 14 2022
Reiniging terras anti alg
(Nieuw straatwerk)
1  – €22,50
(art. 5290)
 – Week 10 t/m 14 2022
Herstelwerk terras PM PM PM PM Week 13 2022
TOTAAL €57,50 €22,50 €67,50  

 

11. Onderhoud openhaard

In overleg met de kachelspecialist en verzekeraar is besloten dan een volledige reiniging van de schoorsteen eens in de twee jaar uitgevoerd dient te worden.De gehele mantel wordt verwijderd waardoor ook de bocht van de kachelpijp geheel kan worden gereinigd. In het het laagseizoen van 2020-2021 is dit uitgevoerd en staat daarom weer voor 2022-2023 op de planning. 

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 4 pers. bung. (*) 6 pers. bung.   Planning
Onderhoud open haard (201500011) (**) 1 €95,00
(art. 5731)
nvt Week 45 t/m 50 2022
Onderhoud gashaard (201500013) 1 €140,00
(art. 6576)
€140,00
(art. 6576)
Week 45 t/m 50 2022

(*) Indien aanwezig
(**) We hebben geconstateerd dat de rookkanalen in sommige gevallen van slechte kwaliteit zijn. Lees in het eerdere bericht over de mogelijke consequenties.

 

12. Reiniging hellend- en platdak

Eens in de drie jaar worden de dakpannen gereinigd. Reiniging hiervan wordt uitgevoerd door een gespecialiseerd bedrijf die allereerst start met het afborstelen van de pannen, vervolgens onder gepaste druk de pannen schoonspuit en het dak nadien inspuit met een mos- en algenverwijderaar zodat herhaling wordt uitgesteld.

In 2019 zijn enkel bungalows uitgevoerd waar aanslag dermate was dat reiniging gewenst was. De eerstvolgende periode zal niet meer collectief worden verricht, maar enkel indien nodig. Mocht blijken vanuit een inspectie dat reiniging dan wel esthetisch of vanuit onderhoudsoogpunt wenselijk is zult u hiervan separaat een offerte ontvangen.

 

13. MV Box (mechanische ventilator)

Voor een gezond binnenklimaat is het van belang om de mechanische ventilator box (kortweg MV box) eens in de twee jaar te voorzien van onderhoud. Tijdens deze periodieke onderhoudsbeurt wordt de MV box gecontroleerd op slijtage en wordt het centrale huis gereinigd.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Aantal keer per jaar 7 pers. bung.
(*)
Planning
MV box onderhoudscontract (onderhoud & storingsdienst) 1 x p. 2 jaar €32,00
(art. 3883)
Week 45 t/m 50 2022

 

14. Controle brandblusser

In onze Bosvilla Comfort hangt standaard een schuimblusser. Deze moet jaarlijks worden gecontroleerd op werking.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: 7 pers. bung. Comfor
Planning
Controle brandblusser €27,50
(art. 6698)
Week 12 2022

 

15. Projectmatige vervanging dekbedden en hoofdkussen

Dekbedden en hoofdkussens zijn aan slijtage onderhevig. De levensduur van deze artikelen in de verhuur is beperkt. Om aan de kwaliteitsstandaarden van onze gasten te kunnen blijven voldoen zullen in (q4) 2022 de dekbedden en hoofdkussens in uw bungalow projectmatig worden vervangen. Dekbedden en hoofdkussens welke later dan 31 december 2020 zijn geleverd en nog voldoen aan de kwaliteitsstandaard zullen niet worden vervangen.

Werkzaamheden die worden uitgevoerd: Dekbed
(per dekbed)
(Art. 5796)
Hoofdkussen (per kussen)
(Art. 5822)
Planning
Vervanging alle dekbedden €25,50 (*) Week 45 t/m week 50 2022
Vervanging alle hoofdkussens  – €11,25 (*) Week 45 t/m week 50 2022

(*) Tijdens de projectmatige vervanging gelden projectprijzen

 

Overige bepalingen: 

  • Verklaring PM (*) posten: Deze prijzen worden (indien van toepassing) collectief vastgesteld i.o.l. met de leverancier en/of zijn afhankelijk van de omvang en/of frequentie.
  • Bovengenoemde betreffende abonnementen en worden in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar gefactureerd en verrekend met de huuropbrengst.
  • Bekijk de voorwaarden voor het uitvoeren van de werkzaamheden in eigen beheer.

Heeft u vragen over de onderhoudsservices? Raadpleeg ons helpcentrum of neem contact op via service@bungalowpark-hoenderloo.nl