Thuis in de natuur

Maak kennis met onze visie en strategie


Maak kennis met onze aangescherpte visie

2021 was weer een bevlogen jaar. Een jaar waar Corona ons nog in de greep heeft gehouden. Een jaar die onze sector financieel veel goeds bracht, maar ook gepaard is gegaan met uitdagingen in de vorm van constant moeten aanpassen. 2021 was voor ons enorm druk. De hoge bezetting heeft zijn weerslag gehad op onze operatie en het team. De waan van de dag nam zo nu en dan de overhand, meer dan we eigenlijk zouden willen. Daarom heeft afgelopen kwartaal in teken gestaan van de toekomst. Waar willen we naartoe en waar gaan we ons op richten. Wij nemen jullie graag mee in de plannen en aangescherpte visie!


Bungalowpark Hoenderloo komt in een volgende fase. Waar we de afgelopen jaren vooral bezig zijn geweest om het park te renoveren en eigentijds te maken, zijn we nu op het punt gekomen dat we ons kunnen gaan focussen op hoe we verder kunnen ontwikkelen. Zowel in kwaliteit, kwantiteit alsmede positionering. Kortom tijd om onze visie “Vrienden maken” (2017) te gaan aanscherpen.

 

Vrienden maken

Vrienden maken door een onvergetelijke ervaring te bezorgen heeft ons een bijzondere focus gegeven op hoe wij aankijken tegen service. De focus op de ‘zachte’ kant van de organisatie maakte het een logische stap om het organisatiemodel drastisch om te gooien. Service is namelijk grotendeels afhankelijk van de kwaliteit van onze medewerkers. Een betrokken en loyaal team is voor de realisatie van dit doel van ongekende waarde. Onze ambitie, missie en visie leeft bij het voltallige team en is bij de kleinste details en besluiten betrokken. Het heeft ons gebracht waar het park nu staat. Maar de markt, de huidige tijd maar zeker ook de ontwikkelingen op het park vragen erom deze visie uit 2017 aan te scherpen.

 

Een turbulente recreatiemarkt

De koers die we vanaf 2017 hebben ingezet is er één die effect heeft gegenereerd. We staan er als organisatie en hebben het achterstallig onderhoud ingehaald en kunnen nu bouwen aan het verder toevoegen van kwaliteit. We hebben in 2017-2018 hard gewerkt aan het creëren van een onderscheidende visie, toen gericht op zaken waar we in konden uitblinken door er aandacht aan te geven. De maanden daarop hebben we veel energie gestopt om deze visie te vertalen binnen het team en kozen we om te gaan werken in rollen als organisatiemodel om die visie in alles wat we deden meer centraal te stellen. De visie; vrienden maken door een onvergetelijke ervaring te bezorgen heeft ons houvast en richting gegeven de afgelopen jaren. We hebben niet alleen met het team mooie stappen gezet maar ook het park in rap tempo gerenoveerd tot waar het nu staat en financieel in een gezonde positie gebracht. De visie heeft ons de afgelopen jaren laten focussen op service, mede ingegeven omdat de bungalows en voorzieningen niet de kwaliteit hadden dat ze konden functioneren als USP ansich. Maar is service als propositie vandaag de dag nog wel voldoende om te kunnen blijven overleven in deze turbulente recreatiemarkt?

De recreatiemarkt is namelijk volop in beweging. In 2019 startte dit al met vele buitenlandse overnames en grote investeerders die een entree maakten in de Leisure markt. Consolidatie en ketenvorming is een feit. Het aanbod nieuwe parken blijft toenemen door de grote vraag naar 2e huizen. Ondanks dat blijft innovatie achter en worden veelal traditionele concepten ontwikkeld. Deze enorme toename in standaard aanbod vergroot de noodzaak meer dan ooit om een kwalitatief product aan te bieden, maar vraagt meer dan dat. Ook zal innovatie en een duidelijke positionering een must zijn om over een aantal jaar nog relevant te zijn.

 

Kidsstudio

 

En toen kwam Corona

Vanaf 2016 t/m 2019 hebben we gericht en constructief gewerkt aan de uitwerking van onze visie. En toen kwam Corona. Dit zorgde ervoor – niet alleen bij ons – dat maart 2020 de wereld even leek stil te vallen. Het legde onze operatie tijdelijk geheel plat. Boekingen werden massaal geannuleerd wat veel onzekerheid gaf over het verdere verloop van het seizoen 2020. We kozen voor de korte termijn en namen besluiten van dag tot dag. Al snel merkten we op dat de vraag naar binnenlandse vakanties hard steeg. We pakten kansen en ontwikkelde o.a. Glamp Outdoor Camp waarmee we inspeelde op de toenemende vraag. We zagen tegelijkertijd een nieuwe doelgroep naar Bungalowpark Hoenderloo komen en huurprijzen en bezetting steeg. 2020 eindigde uiteindelijk gelijk aan 2019, niet wetende dat Corona zou aanblijven en ook 2021 overschaduwde. Door blijvende drukte (hoge bezetting) was er minder tijd voor verdere optimalisatie op het park en merkten we dat onze visie verder van ons af kwam te staan. De waan van de dag nam de regie, reden waarom we eind van het zomerseizoen tijd hebben genomen om ons te gaan beraden op onze koers, wetende dat de wereld in rap tempo aan het veranderen is.

 

Kwaliteit vs kwantiteit

De afgelopen jaren hebben we het park eigentijds gemaakt en gewerkt aan een stabiel business model. We hebben een gezonde exploitatie gecreëerd door de verhuur aanzienlijk te verbeteren en de service & dienstverlening tak te professionaliseren. We hebben gezien de afgelopen jaren dat de kwaliteit constant is verhoogd. Echter merken we ook op dat we binnen de huidige exploitatie aan het plafond zitten. Enkel een verhoging van de huurprijs kan zorgen voor verdere groei, maar vraagt forse investeringen in de organisatie en het park. Om deze investeringen te kunnen dragen is groei nodig. De geringe omvang van het huidige Bungalowpark Hoenderloo kan de verdere doorontwikkeling van het park in de weg staan. Schaal zorgt voor een gezonder en meer solide businessmodel waardoor het park zich stabieler naar de toekomst toe kan doorontwikkelen. Onze visie uit 2017 geeft op dit punt te weinig houvast en focust zich veelal op kwaliteit van onze service.

 

Een nieuwe fase vraagt andere keuzes

Kortom we komen in een nieuwe fase. Een fase die wordt ingegeven door marktwerking, maar zeker ook door eigen werk. We hebben de afgelopen jaren stappen gezet om het park meer eigentijds te maken en betekenis te geven. Het is nu tijd om ons voor te bereiden op wat de nieuwe fase vraagt en nodig heeft. De aangescherpte visie die wij u presenteren geeft hier antwoord op. We hebben uitgebreid stilgestaan bij wat het park nodig heeft om de volgende stap te zetten. Focus en toewijding zijn hierin bepalend. De aanscherping van onze strategie gaat zorgdragen dat we de groei verder kunnen voortzetten. Zowel in kwaliteit als in kwantiteit.

 

Thuis in de natuur

Vrienden maken zit in onze natuur. We houden van het vak en worden blij van gastheerschap. We ontdekten al vrij snel tijdens onze sessies dat dit een focus is die ons nog steeds goed past en aan het hart gaat. Echter merken we ook op dat er meer nodig is. We zien al jaren het aantal vaste gasten toenemen en kunnen daarmee concluderen dat het binden van gasten door o.a. onze service slaagt. We zijn op zoek gegaan naar onze sterkten en kansen en merkte uiteraard al vrij snel op dat onze ligging er één is waar je niet omheen kan. De natuur is iets wat onze gasten boeit. Een Unique Selling Point waar we naar ons idee nog meer gebruik van kunnen maken. Door de natuur, de unieke ligging van ons park boeien wij gasten. Door de natuur op één te zetten en autoriteit te worden op dit vlak zijn wij in staat een gerichte doelgroep aan te spreken. Het park, met haar voorzieningen moeten hieraan ten dienste staan, terwijl de service het element is wat gasten verrast en uiteindelijk doet besluiten nogmaals terug te komen naar ons prachtige park.

Het heeft geleid tot een nieuwe merkbelofte; Thuis in de natuur. Deze zin beschrijft alles wat we doen en blij van worden. We liggen in een prachtige omgeving, midden in de natuur; we kennen de regio op onze duimpje en laten je het beste van dit alles ervaren; en je voelt je bij ons thuis, een plek waar je graag (terug)komt. “Vrienden maken door een onvergetelijke natuurervaring” is wat deze vertaling betekent voor onze missie. We gaan natuur centraal stellen en onze Super Service meer ondersteunend laten zijn. De Natuur boeit, onze Service bindt. Wat dit gaat betekenen voor het park? Wij geven je een inkijkje in de thema’s die de komende periode de aandacht zullen krijgen;

 

Thuis in de natuur

De natuur in alles betrekken. Dat boeit. Van parkinrichting, beplanting en signing tot aan de commerciële (on- en offline) uitingen. We willen specialist worden voor een Veluwse natuurvakantie en dagje uit, waar beleven en ervaren in de natuur centraal staat. Je komt bij ons tot rust. Even tijd voor jezelf. Je geniet van buiten met elkaar.

Super Service

Onze service verrast. Wij begrijpen onze gast en doen dat stapje extra. Onze Super Service verbindt, is persoonlijk en voelt als thuiskomen. Hier worden we blij van en hebben we ongekend veel plezier in.

Smooth Apperation

We zetten in op digitalisering om Super Service mogelijk te maken. Het maakt het verblijf voor onze gasten fijner en onze organisatie smoother. We kiezen voor eenvoud in processen en structuur en zetten in op direct gastcontact. Het zorgt ervoor dat we nog beter en smoother kunnen samen werken en onze gast sneller van dienst zijn.

Groeien door te doen

Groei zien wij zowel in kwaliteit als in kwantiteit. We focussen ons op verdere groei van aantal verhuuraccommodaties en investeren in ons team en organisatie om steeds beter te worden. Wij werken op basis van vertrouwen en verantwoordelijkheid. Ieder binnen zijn domein zorgt voor groei en streeft naar optimalisatie.

 

Op naar 2022!

De aangescherpte visie borduurt verder op de koers die afgelopen jaren is ingezet. De vele fysieke vernieuwingen die de afgelopen periode zijn gedaan bieden de mogelijkheid om deze weg te kunnen inslaan. Neem de grootschalige renovatie van de Classics, nieuwe buiten en binnen speeltuin, kleedruimte van het zwembad en in 2020 nog de vernieuwing van het perron en Kids studio. De onlangs gerenoveerde parkeerplaats maakt de nieuwe koers direct al bij het oprijden van het park voelbaar. We blijven met volle aandacht werken aan het constant verbeteren van het park om onze missie te volbrengen. De komende periode zullen we geregeld delen waar we staan en wat ons bezig houdt.

Mocht je vragen hebben over onze strategie? Je kan ons het beste bereiken via 055 378 1808 of service@bungalowpark-hoenderloo.nl

 

Helpcentrum

Hoe zit het precies met schadeafhandeling of de verhuurafrekening? Alle antwoorden op veelgestelde vragen vindt u terug op de FAQ pagina van het Helpcentrum.

Vragen over het Helpcentrum? Onze eigenarenservice is op werkdagen te bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur.
Telefonisch: 055 378 1808
Email: service@bungalowpark-hoenderloo.nl

Bezoek het Helpcentrum