Het was een mooi jaar!


Een terugblik op een mooi 2019

December is een tijd van terugkijken en feestvieren. Na de kerst beginnen we langzaam af te tellen en voornemens te maken voor een nieuw jaar. Wij kijken terug op een mooi 2019 en ook onze plannen voor 2020 staan al een tijdje in de steigers. In dit bericht nemen we u graag mee terug naar de hoogtepunten van het afgelopen jaar én kijken we alvast een beetje vooruit naar wat gaat komen.


Een jaar vol ontwikkelingen

Er is veel gebeurd in 2019, zo is onze parkwebsite vernieuwd en heeft ook De Boskantine een vernieuwde website en positionering gekregen. Verder heeft het internet op het park een upgrade gehad, zijn we overgestapt op een nieuw schoonmaakbedrijf en zijn we samen met drie andere Veluwse bedrijven in het Veluwe Academy initiatief gestapt.

 

Twee extra faciliteiten

In het kader ‘Vrienden maken’ hebben wij in april maar liefst twee faciliteiten toegevoegd aan onze dienstverlening. In samenwerking met Spar Mulder uit Hoenderloo hebben we een minimarkt geopend en de oude sauna is omgetoverd tot indoor speeltuin. In reviews kwam vaak naar voren dat deze twee faciliteiten door gasten gemist werden op ons park. Beide voorzieningen vallen dan ook goed in de smaak; wij krijgen veel positieve reacties!

 

Het toevoegen van de indoor speelvoorziening heeft er daarnaast ook toe geleid dat wij De Boskantine veel meer kunnen positioneren als familierestaurant en aantrekkelijker zijn voor dag-gasten van buiten het park.

 

Software en Superservice

Wij zijn altijd in gesprek met onze gasten en hebben dit jaar de softwaretool ‘Het Vakantie Advies’ ontwikkeld. Het Vakantie Advies vraagt gasten wat hun interesses zijn en biedt hen daarmee en vakantie advies op maat. Via deze tool én door echt contact te maken met gasten voor en tijdens hun verblijf krijgen wij veel informatie binnen over onze gasten. Door in te spelen op deze informatie creëren wij ‘wauw momenten’ die gasten bijblijven. De Superhost App die wij tevens dit jaar hebben ontwikkeld, maakt contact- en wauwmomenten met gasten inzichtelijk en legt ze vast. In spelvorm gaan medewerkers op deze manier aan de slag met gastbeleving. Op het gebied van Superservice en Superhost zijn we een partnership aangegaan met de Hostmanship Group. Zij trainen organisaties in gastbeleving en trainen ook ons team. Beide tools zijn een groot succes en draaien inmiddels ook bij een aantal andere bedrijven op de Veluwe.

 

Een nieuw organisatiemodel

In het voorjaar hebben wij afscheid genomen van twee vaste en gewaardeerde collega’s: Sjoerd en Angelique zijn een nieuwe uitdaging aangegaan. Het vertrek van beide heeft ertoe geleid dat een ontwikkeling waar wij al maanden lang naartoe aan het werken waren ineens realiteit werd: wij hebben dit jaar de overstap gemaakt naar een zelfsturende organisatie.

Dit is misschien wel de grootste ontwikkeling die wij dit jaar hebben doorgemaakt. De basis hebben we al in 2018 gelegd, waarbij wij duidelijk een keuze hebben gemaakt ons vaste en hechte team het hele jaar door in dienst te houden zodat zij het bedrijf én onze gasten door en door kennen om zo de allerbeste gastbeleving te kunnen bieden. Zo is Cindy uit het animatieteam inmiddels een vast gezicht in het restaurant en bij de receptie én heeft ze, net als haar ambassadeur-collega’s Patricia en Saskia, tevens belangrijke rollen in de cirkel terrein (voorheen: facilitaire dienst).

Zo aan het einde van het jaar kunnen wij inmiddels zeggen dat het werken in rollen ons helemaal eigen is. Rollen komen en gaan en we blijven op deze manier een dynamische organisatie die zichzelf continu aan het verbeteren is.

Lees meer

Meer weten over holacracy en onze transformatie hiernaartoe? Lees dan ons eerste én tweede bericht hierover voor meer details. Ook kunt u ons handboek downloaden via de button hieronder.

 

Download ons handboek

 

 

Gastbeleving centraal

De in 2018 bepaalde strategie is in alles wat wij doen steeds de rode draad geweest. Onze missie is namelijk Vrienden maken door een onvergetelijke ervaring te bieden zodat wij in 2030 het meest gastvriendelijke vakantiepark van Nederland zijn. En we zijn hard op weg! Afgelopen periode hebben wij wederom bewust en actief de keuze gemaakt voor Customer Intimacy, waarbij de focus ligt op de klantrelatie.

Aan het einde van het jaar zijn we in dit kader een pilot gestart om iedere gast te koppelen aan een medewerker. Zo ontstaat er een band tussen gast en hun persoonlijke Veluwe ambassadeur wat moet resulteren in een binding met onze mensen en ons park en zich zal uiten in meer herhaalbezoeken. De eerste reacties op deze pilot zijn erg positief! Gasten geven aan dat ze het (oprechte) persoonlijke aspect erg kunnen waarderen.

 

2020 staat voor de deur

Een nieuw jaar en we staan te popelen om eraan te beginnen. 2020 wordt voor Bungalowpark Hoenderloo een jaar vol ontwikkelingen. We blijven het park vernieuwen, zo werken we op dit moment aan plannen voor de parkeerplaats, entree en het zwembadperron. Ook zijn wij voornemens om een aanzienlijk aantal van onze eigen Classics te renoveren en zijn er weer volop ontwikkelingen betreffende de uitbreiding van het park. We staan dus niet stil en zijn van plan om van 2020 weer een prachtig jaar te maken!

 

Tot slot…

…willen wij van deze gelegenheid gebruik maken om onze collega Oscar te bedanken voor zijn jarenlange inzet voor Bungalowpark Hoenderloo, hij gaat ons per 1 januari verlaten. Oscar heeft gekozen zichzelf ergens anders te gaan ontwikkelen in een nieuwe baan met meer opleidingsmogelijkheden. 1 december is hij gestart om onze nieuwe collega Rob in te werken. Rob is onze nieuwe technisch expert en zal veel van Oscars rollen overnemen. Daarnaast is het de bedoeling dat hij in de toekomst ook wat meer planmatige rollen op zich zal nemen.

 

Bedankt Oscar!

 

Oscar:
“Ik kijk terug op een zeer goede tijd bij Bungalowpark Hoenderloo. Ik heb met veel plezier in de technische dienst gewerkt en ik wil alle eigenaren bedanken voor hun vertrouwen de afgelopen jaren. Tot ziens!”

Helpcentrum

Hoe zit het precies met schadeafhandeling of de verhuurafrekening? Alle antwoorden op veelgestelde vragen vindt u terug op de FAQ pagina van het Helpcentrum.

Vragen over het Helpcentrum? Onze eigenarenservice is te bereiken via:
E-mail: service@bungalowpark-hoenderloo.nl
Telefonisch: 055 378 1808

Bezoek het Helpcentrum