Gasten helpen als onze beste vriend!


Inzetten op klantbeleving

Met meer dan 1500 vakantieparken is de concurrentie onder vakantieparken in Nederland groot. Als kleinschalig park proberen wij tussen al die parken ons dagelijks in te zetten, met ons hechte en gastgerichte team, om de perfecte vakantie te bieden. Maar wat maakt Bungalowpark Hoenderloo tussen al die andere parken nou bijzonder?


 

De afgelopen jaren heeft Bungalowpark Hoenderloo aardig wat ontwikkelingen doorgemaakt. Zo heeft de samenwerking met Hogenboom Vakantieparken voor landelijke promotie gezorgd en is er hard gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening. De ambitie om al onze gasten “de beste Veluwe beleving te bieden” heeft als kapstok gediend voor vele nieuwe ontwikkelingen. Deze visie maakt gebruik van ons belangrijkste kenmerk, namelijk die unieke ligging – midden op de Veluwe – en persoonlijke service. De ambitie om “de beste Veluwe beleving” verder door te voeren blijft, maar welke veranderingen zouden het onderscheidend vermogen verder kunnen vergroten?

 

Onze overtuiging

Wij hebben de hulp van Improof ingeschakeld om allereerst – dé waarom wij bestaan – nog concreter op papier te krijgen. Hieruit is een Why, How, What ontstaan die beschrijft waar onze organisatie voor staat en wat ons uniek maakt.

Why (Onze overtuiging)

Wij vinden dat elke vakantie een onvergetelijke ervaring moet zijn. Pas als iedereen met een glimlach naar huis gaat zijn wij tevreden. Daarom helpen wij onze gasten zoals we onze beste vriend helpen!

How (hoe doen we dat?)

Hoe we dat bereiken? We begrijpen onze vrienden, we weten hoe we hen kunnen verrassen en hierdoor voelt iedereen zich bij ons thuis. Voor vrienden doen we namelijk altijd een stapje extra. Dus doen we dat ook voor onze gasten!

What (wat doen we?)

Wij verhuren mooie bungalows op de Veluwe. Maar dat is niet alles. Dankzij ons Veluwecentrum geniet u van een hele persoonlijke en unieke vakantie met al het moois dat de Veluwe te bieden heeft!

De uitkomst van de why, how, what omschrijft waar onze organisatie voor staat, hoe wij dat doen en wat we exact doen. Het beschrijft waarom wij ons dagelijks inzetten om onze gasten die perfecte (Veluwe) beleving te willen laten ervaren. Het geeft de organisatie en het team duidelijkheid en toetst alle verbeteringen die wij van plan zijn om door te voeren.

Schermafbeelding 2016-08-08 om 20.47.13

Nieuw ontwikkeld enqueteformulier

 

De klantreis in beeld

Naast dat de concurrentie in de branche groot is zal ook de klantverwachting de aankomende jaren alleen maar toenemen. Om te voorkomen dat we in de toekomst meer moeten concurreren op prijs is het daarom belangrijk dat de klantbeleving verder wordt verbeterd en daadwerkelijk onderscheidend wordt. Dat is de uitdaging van 2016 en 2017!

De grotere vakantieparken in de markt pronken met hun voorzieningen. Kleinere parken met hun onderscheidende service. Maar vandaag de dag verwacht toch iedere gast een goede service en schone en kwalitatieve bungalows?

Samen met Improof keken we nadat we de why, how, what hadden uitgeschreven naar de klantbeleving en de (klant)reis die onze gasten doormaken van het moment van boeken tot aan vertrek. Er zijn inmiddels interviews en enquêtes afgenomen onder onze gasten om te horen hoe zij de huidige dienstverlening ervaren. Ook hebben wij brainstormsessies en workshops gehouden met onze medewerkers. Deze worden nu uitgewerkt. De resultaten leggen we over de klantreis zodat inzichtelijk wordt waar verbetering in de klantervaring mogelijk is. We zullen processen gaan herzien en het team specifiek coachen. Stapje voor stapje. Zo gaan we ons eerst focussen op het optimaliseren van de klantervaring vanaf het moment dat gasten hebben geboekt tot en met aankomst.

Schermafbeelding 2016-08-08 om 21.17.23

De klantreis in beeld

 

Wij zijn erg enthousiast geworden van de werkwijze die Improof ons heeft geleerd. De komende maanden gaan wij verder aan de slag om ook de andere klantreizen in kaart te brengen. We gaan kleine veranderingen in processen doorvoeren om vervolgens te kunnen toetsen of onze gast de verandering ook daadwerkelijk beter waardeert. Via deze blog zullen wij u de komende periode op de hoogte blijven houden van de vorderingen binnen dit project!