Werken aan loyaliteit

Al geruime tijd zijn wij bezig om de loyaliteit onder gasten te onderzoeken en deze te verhogen. In dit bericht stellen wij u graag op de hoogte van alles waar we mee bezig zijn!


Afstudeer onderzoek naar loyaliteit

In 2017 heeft HBO student Lisa Neelis voor ons onderzoek gedaan naar de loyaliteit onder onze gasten. Uit dit onderzoek bleek dat het opzetten van een uitgebreid loyaliteitsprogramma voor ons op dit moment niet de beste actie is. Geadviseerd werd om juist de huidige loyale gasten te waarderen en hen te belonen voor hun loyaliteit.

In het kader hiervan zijn wij gestart met het uitdelen van een ‘Vriendenpas’ voor vaste gasten én met het opzetten van een loyaliteitscampagne.

Vriendenpas

De Vriendenpas geven wij uit aan vaste gasten én Veluwe Vrienden (gasten die zich voorafgaand aan het verblijf al aan ons binden door o.a. het vakantieadvies te doorlopen). Eerder lieten wij onze vaste gasten al merken dat wij hen waarderen door kleine presentjes of een flesje wijn met een kaartje in de bungalow klaar te zetten. Inmiddels zijn wij dus overgestapt op de Veluwe Vriendenpas waarmee gasten korting en leuke extra’s ontvangen. Wij merken in de feedback van gasten dat dit erg gewaardeerd wordt.

Loyaliteitscampagne

Aan het begin van dit jaar zijn wij in samenwerking met Buro Improof en Roompot Vakanties gestart met de eerste loyaliteitscampagne. Het doel hiervan was drieledig, namelijk: zorgen dat er éérder geboekt wordt, de bezetting in het laagseizoen verhogen en daarnaast binding creëren onder loyale gasten. Hierbij hebben wij een selectie gemaakt van gasten die ons bovengemiddeld positief hebben beoordeeld. Deze gasten worden gezien als loyale gasten. Voor dit segment zijn drie acties bedacht wanneer zij een boeking voor de start van het seizoen zouden maken:

  • Korting op het verblijf;
  • Een gratis Veluwe Vrienden Box om cadeau te doen aan vrienden;
  • Een gratis upgrade.

Deze actie bleek goed te werken en leverde ons een behoorlijk aantal boekingen op. Na de evaluatie van deze eerste actie zijn wij deze zomer gestart met een tweede loyaliteitscampagne die inmiddels verstuurd is naar een nieuwe selectie gasten.

Én…, de eerste boekingen voor het laagseizoen zijn al binnen! Halverwege september verzenden wij nog een reminder van deze actie. In oktober zullen wij weer gaan evalueren om hiermee de volgende campagne nóg beter op te kunnen zetten.

Heeft u nog vragen over de loyaliteitscampagnes of de Vriendenpas, kunt u altijd bij ons terecht. Bel of mail ons gerust!

 

UPDATE: sinds 2020 worden de vriendenpassen niet meer verstrekt en met ingang van 2022 zijn deze niet meer geldig.

Helpcentrum

Hoe zit het precies met het C.V. onderhoudsdocument of wat te doen bij ongewenst gedrag van gasten? Alle antwoorden op veelgestelde vragen vindt u terug in ons Helpcentrum.

Vragen over het Helpcentrum? Onze eigenarenservice is op werkdagen te bereiken tussen 09.00 en 17.00 uur.
Telefonisch: 055 378 1808
Email: service@bungalowpark-hoenderloo.nl

Bezoek het Helpcentrum