Boeking uit bungalow verdwenen, hoe kan dit?

Er zijn helaas meerdere redenen dat er in eerste instantie een boeking in uw bungalow geboekt stond, maar later verdwenen is. Dit kan met het volgende te maken hebben;

– Omplanning
Gasten kunnen voor diverse periodes een boeking vastleggen. Echter, kan het gebeuren dat een gast omboekt, bijvoorbeeld in verband met het meenemen van een huisdier of een aanpassing van het reisgezelschap. Gasten hebben de mogelijkheid om binnen 24 uur na boekdatum de reservering te laten vervallen. Het kan ook gebeuren dat een gast later pas de aanpassing aan ons doorgeeft. Uit service oogpunt bekijken wij op dat moment of wij dit in alle redelijkheid kunnen accepteren. Op het moment dat de reservering omgeboekt wordt vanuit uw accommodatie naar een andere op het park, zal dit de huuropbrengsten in uw overzicht naar beneden wijzigen.

Het kan zelfs nog het geval zijn dat de gast bij aankomst doorgeeft, liever een bungalow achter op het park te wensen. Uit service kijken wij wat voor de gast mogelijk is en plannen de gast (indien mogelijk) om naar een andere bungalow. Hiervoor worden wel de gebruikte kosten bij de gast in rekening gebracht.

– Annulering
Soms komt het voor dat een gast niet kan komen i.v.m. het overlijden van een persoon of i.v.m. een ziekenhuisopname. Indien de gasten een (doorlopende) annuleringsverzekering hebben, worden de kosten hierop verhaald en krijgt u alsnog (een deel) van de huursom. Bij inning en ontvangst van deze huurgelden zal conform verhuurovereenkomst worden afgerekend aan de bungaloweigenaar.

In enkele gevallen merken wij dat na herhaaldelijk verzoek (tot zelfs incasso) dat niet tot betaling wordt overgegaan. Wanneer er geen inning / ontvangst van huur is gerealiseerd kan er ook niet worden uitgekeerd aan de bungaloweigenaar.